Inhoud hoofdstuk 5 Praktijkervaringen

In het vorige hoofdstuk hebben we gekeken naar de onderbouwing en de werkzame elementen van Meer Contact. In dit laatste hoofdstuk kijken we naar praktijkervaringen. Want hoewel Meer Contact gestart is in de minst contactrijke periode in het bestaan van de mensheid, namelijk tijdens corona, zijn er wel degelijk praktijkervaringen gedaan.

We begonnen in december 2019 met een pilot in Den Bosch. Nog voor we goed en wel halverwege waren, in maart 2020, overspoelde corona ons land. Alles kwam stil te liggen, alles moest op slot. Tegelijkertijd hadden organisaties behoefte aan een product dat ze hun achterban aan konden bieden. Nog voordat de evaluatie van de pilot in juni 2020 gepubliceerd werd, kwamen de eerste aanvragen binnen. In december 2020 draaide Meer Contact in de volgende gemeenten:

  1. Amsterdam: Combiwel 
  2. Den Bosch: Humanitas 
  3. IJsselstein en Lopik: Stichting Pulse 
  4. Lelystad: Welzijn Lelystad 
  5. Maasdriel en Zaltbommel:  Welzijn Bommelerwaard 
  6. Maastricht: Humanitas 
  7. Nijmegen: Quiet (Bureau Over-ons steunt het sympathieke werk van Quiet en stelde 10 trainingen beschikbaar)
  8. Stede Broec: Ons Stede Broec 
  9. Tilburg: Stadstuin Theresia 
  10. Uden: ONS Welzijn 
  11. Zwolle en Kampen: Humanitas 

Inhoud hoofdstuk 5 Praktijkervaringen

Ga naar Literatuurlijst


 

Inhoudsopgave


 

Alle begin is moeilijk, maar begin wel