In het vorige hoofdstuk hebben we gekeken naar de onderbouwing en de werkzame elementen van Meer Contact. In dit laatste hoofdstuk kijken we naar praktijkervaringen. Want hoewel Meer Contact gestart is in de minst contactrijke periode in het bestaan van de mensheid, namelijk tijdens corona, zijn er wel degelijk praktijkervaringen gedaan.
We begonnen in december 2019 met een pilot in Den Bosch. Nog voor we goed en wel halverwege waren, in maart 2020, overspoelde corona ons land. Alles kwam stil te liggen, alles moest op slot. Tegelijkertijd hadden organisaties behoefte aan een product dat ze hun achterban aan konden bieden. Nog voordat de evaluatie van de pilot in juni 2020 gepubliceerd werd, kwamen de eerste aanvragen binnen. In december 2020 draaide Meer Contact in de volgende gemeenten:
Ga naar Literatuurlijst
Ervaringsdeskundigen over eenzaamheid doorbreken. Ontdek de nieuwe infographic van Movisie en lees ook mijn verhaal.
Met steun van het KPN Mooiste Contactfonds en het Oranjefonds mogen we onze online training door ontwikkelen naar een app!
Nederland is weer open. En dat is goed nieuws. Maar niet voor iedereen. 'Nu het sociale leven hervat wordt, voel ik mij eenzamer.'
Movisie-voorzitter Janny Bakker-Klein 'Meer Contact maakt gebruik van beschikbare kennis en versterkt eigen kracht deelnemers'