In het eerste hoofdstuk van dit handboek beschreven we hoe de online training Meer Contact werkt en voor wie deze training bedoeld is. In het tweede hoofdstuk gingen we nader in op de begeleiding. In dit derde hoofdstuk bekijken we welke randvoorwaarden nodig zijn om de training succesvol te implementeren.
Daarbij is de meest in het oog springende randvoorwaarde wel de digitale infrastructuur. Vaak wordt gedacht dat cliënten van welzijnsorganisaties digitaal onvoldoende vaardig zijn; in werkelijkheid loopt de sector zelf misschien een beetje achter op digitale ontwikkelingen. E-health staat in het sociale domein nog in de kinderschoenen.
We behandelen de volgende onderdelen:
Ga naar hoofdstuk 4 Randvoorwaarden
Ervaringsdeskundigen over eenzaamheid doorbreken. Ontdek de nieuwe infographic van Movisie en lees ook mijn verhaal.
Met steun van het KPN Mooiste Contactfonds en het Oranjefonds mogen we onze online training door ontwikkelen naar een app!
Nederland is weer open. En dat is goed nieuws. Maar niet voor iedereen. 'Nu het sociale leven hervat wordt, voel ik mij eenzamer.'
Movisie-voorzitter Janny Bakker-Klein 'Meer Contact maakt gebruik van beschikbare kennis en versterkt eigen kracht deelnemers'