In mei is de online training 'Meer contact' afgerond. Door corona en de lockdown stond eenzaamheid meer dan ooit in het nieuws, terwijl er tegelijkertijd weinig aan te doen leek. Ook Meer contact was op dat moment uiteraard niet toegespitst op die unieke omstandigheden. Intussen is dat wel het geval en gelukkig is er volop belangstelling voor deze training. Negen organisaties (waaronder drie Humanitas-afdelingen) verspreid door heel Nederland bieden de training op dit moment aan cliënten aan of gaan daar binnenkort mee beginnen.
Ben je benieuwd hoe het gegaan is? Lees dan de
evaluatie. Enkele highlights:
- Met 59 deelnemers in numeriek opzicht een succes.
- Bijna veertig procent van de deelnemers maakte (ondanks corona!) de training af.
- Mails werden vele malen geopend: sommige deelnemers maakten de mails gemiddeld vier keer open. Verspreid over meerdere momenten op de dag en ook verspreid over meerdere dagen.
- Deelnemers blijken soms nú nog dagmails te openen.
- Deelnemers voelen zich geholpen, hebben gedragsveranderingen geïmplementeerd en voelen zich zekerder in hun sociale contacten.