Begeleiding-dag-4

Op deze pagina vind je informatie en hulpvragen die jou helpen om jouw deelnemer te begeleiden. Je bevindt je op het belscript voor dag 4. Ongeveer 4 dagen nadat client met de training is gestart, vindt het eerste begeleidingsmoment plaats. Dit contact heeft een service-achtig karakter. 

Doelen gesprek

  1. Checken of cliënt de mails ontvangt en alles goed gaat
  2. Cliënt weet door dit gesprek dat hij/zij een begeleider heeft en dat deelname niet vrijblijvend is
  3. Cliënt motiveren en inspireren voor deelname
  4. Controleren óf cliënt inderdaad door wil gaan, zo niet dan de training vóór dag 7 stopzetten.

Voorbereiding

  • Zorg dat je de 1e 7 mails gelezen hebt.
  • Check de betrokkenheid van de deelnemer in het betrokkenheids-rapport (als je dat al ontvangen hebt)
  • Zorg voor een veilige sfeer, heb aandacht voor je gesprekspartner.
  • Schroom niet ook wat over jezelf te vertellen als dat helpend is in het gesprek.

Introductie

  • Wederzijds voorstellen.
  • Begeleider vertelt over de training en hoe deze tot stand is gekomen: eigen ervaringen van ontwikkelaar gekoppeld aan wetenschappelijk inzichten. Vertaald naar de praktijk.
  • Vertel ook hoe het intern georganiseerd is, wie de begeleiding doet en waar de deelnemer met vragen terecht kan. Straal uit dat de deelnemer welkom is om contact op te nemen met vragen.
  • Technische vragen of mails die niet aankomen, mogen rechtstreeks naar Bureau Over-ons: eva@over-ons.nl

Vraag: Heb je de mails ontvangen? 

Nee

Ja

 

Hier een kort overzicht van de onderwerpen